EnZsolt 2009.08.23. 10:23

1. fejezet

Elindultam az utcán, miközben folyamatosan kavarogtak a fejemben a gondolatok. Nyugtalanító volt, hogy ennyire kiborultam. Beszélnem kellett valakivel, de mégis kivel? Barbi dolgozik, ő most nem ér rá. Tomival ilyen állapotban nem mernék, mert félek, hogy látni fogja rajtam, amit érzek, és elkezd aggódni. Talán a legjobb lenne, ha... Á, úgysem ér rá, biztos megint valami tárgyaláson van, vagy megbeszélésen. Azért próba, szerencse. Elővettem a telefonomat, tárcsáztam és vártam, hogy beleszóljon Apa. 5-6 csöngést vártam meg, utána letettem.

Mivel az ég elkezdett beborulni a legjobbnak láttam, ha hazafelé veszem az irányt. Felültem a villamosra és a gondolataimba mélyedtem. Anya halála. Nincs olyan nap, hogy ne gondolnék rá. Ahogy Apa felvette a telefont, miközben betegre aggódta magát, hogy hol késik a felesége. Amikor láttam az arcát, rögtön tudtam, hogy baj van. Éreztem a hanglejtéséből.

- Fiam, gyere mennünk kell azonnal.
- Mi történt? Mi van anyával?
- Kórházban van, vedd fel a cipődet és menj a kocsihoz.
- Nem, az nem lehet, ugye nem?

Életemben akkor kaptam az első pofont. Ahogy végig futott az arcomon az égető érzés, rögtön odakaptam a kezem, és kérdőn néztem rá. Nem mondott semmit, láttam rajta, hogy nem akarta ezt, de egyszerűen csak kitört belőle. Az autóhoz szaladtam, ott kötöttem be a cipőmet is, majd eszeveszett sebességgel mentünk oda, ahova Anyát vitték. Emlékszem a doktor arcára is, ahogy megmondja Apának, hogy merre találja a mindenét.

Tudtam, hogy így érez iránta, hallottam mikor ezt mondja neki egy téli estén a kandalló előtt ülve, míg én csokit mentem lopni a konyhába. Olyan jó érzés volt ezt hallani tőle, hogy visszasurrantam a szobámba, és elhatároztam többet nem fogok édességért osonni a házban, legalábbis este.

Az emlékekből egy furcsa érzés zökkentett ki. Valami remegett a lábamnál, majd rövidesen hangosan elkezdett zenélni is. A telefonom volt, a kijelzőn pedig 3 betű szerepelt: Apa.

- Szia Vince! Kerestél, mi újság, mi volt a dokinál?
- Apa! Tudnánk találkozni?
- Fiam, tudod, hogy elfoglalt vagyok... Tudod mit, ebédeljünk együtt.
- Rendben, az jó volna. A szokásos helyen?
- Csakis ott, mondjuk fél óra múlva.
- Ok, akkor fél óra múlva, sz...

Még el akartam búcsúzni tőle, de már lerakta a telefont. A szokásos hely. Apa nem volt hajlandó máshol ebédelni, ha volt rá ideje, mint egy kis kínai étteremben. A barátai ugratták is, hogy biztos kínai befektetőkre pályázik, és muszáj megszeretnie a kosztot, evvel is megszerezve jóindulatukat. Persze ez nem volt igaz. Egyszerűen azért járt oda, mert kedves volt a kiszolgálás, finomat főztek, és olcsó volt. Tény, hogy kissé furcsán hatott, hogy egy jól menő cég vezetője, aki nap, mint nap tárgyal más cégek vezérigazgatóival, sőt miniszterekkel, hála az állami tenderek elnyerésének, egy ilyen helyen fogyasztja el szerény ebédjét.

Fél óra múlva találkoztunk a bejárat előtt. A szokásos fehér ing, fekete öltöny, a szokott időben, a szokott helyen. Ez így volt rendjén.

- Szervusz fiam! - majd megölelt.
- Szia Apa! Mi újság? Milyen volt a tárgyalás?
- Ne is mond, ezek mind hülyék, de legalább tejelnek. - avval elvigyorodott. - Gyere, menjünk be!

Miután leültünk az asztalhoz, rögtön elkezdett enni. Muszáj volt csillapítania előbb az éhségét, aztán rátért a tárgyra.

- Szóval, mesélj, mi volt a dokinál?
- Beszélgettünk rólam, aztán rólatok.
- Rólunk? - kérdeztem, miközben felhúzta a szemöldökét.
- Igen. Anyáról is. Igazából ezért szerettem volna találkozni Veled. Meséltem neki a balesetről is, és egyszerűen összezavarodtam. Pedig még otthon is gyakoroltam, hogy ne történjen ilyen.
- Fiam, ez természetes. Más embereknek nehezebben nyílsz meg.
- De éppen ez az. Elkezdtem neki őszintén beszélni. Még a szeméről is említettem pár dolgot, de valahogy, valahogy...
- Nyugodj meg, mindenki minket néz. - lesett át a vállam fölött.
- De nem tudok.
- Nézd fiam. Meg kell emésztened azokat a dolgokat, és tulajdonképpen akár haladásnak is említhetnénk a dolgot, nem?
- Ő is pont ugyanezt mondta. - mindig olyan nyugodt. A pofon óta nem mutatott ki érzelmet, amikor erről a dologról beszéltünk, kivéve azon az estén, amikor láttam sírni.
- Na, látod. Tudom nagyon jól, hogy nehéz neked, de muszáj átlendülnöd a dolgokon. Ő is ezt akarná?
- Mármint a doki?
- Nem, édesanyád. Szinte érzem, hogy azt szeretné, ha minél előbb túljutnál ezen, egyszer és mindenkorra. Ki tudja, talán az írás is menne tovább.
- Sosem szeretted, hogy író lettem. - mondtam nem kevés gúnnyal.
- Ez így van. Jóeszűnek tartalak, és így nem kéne másokra bíznom a céget. De mit mondjak. A fiam vagy, támogatnom kell téged. Eddig egészen sikeresnek mondhattad magad. Nem?
- De. - és eszembe jutott megint a kép. A kép a sok gyerekkel, mindegyik engem ölel körbe, és mosolyognak. Legjobban Tomi.
- Akkor meg ne csüggedj. Légy erős, és küzdj!

A jó régi mondás. Apa mindig ezt tanácsolta nekem. Akkor is, amikor kézilabdáztam és eljött megnézni egy meccset. Csúnya hátrányban voltunk, de Ő csak ennyit mondott. Persze kikaptunk, de látta rajtam az igyekezetet és mindenkinél boldogabb volt.

- Min mosolyogsz? - kérdezte meglepődötten.
- Semmi csaj eszembe jutottak szép emlékek.
- Látod, azokra kell koncentrálnod. Mindenesetre nekem mennem kell. Úgyhogy menjünk, én fizetek.
- Kösz Apa, de nehogy miattam ne legyen pénze a cégnek.
- Ne is mond, épp kérni akartam, hogy jobb volna, ha abbahagynád az állandó hajókázást azokkal a fruskákkal. - viccelődött.
- Jajj ne is mond, teljesen kikészítenek.
- Tényleg, mi van Barbival? - mondta, miközben fizetett.
- Őőő semmi, jól megvagyunk.
- Megint rosszban vagytok mi?
- Azt hiszem.
- Nem változol fiam.
- És az jó, vagy rossz?
- Majd elválik. Na gyere, tényleg mennem kell. Eldobjalak valameddig? - közben szelte a lépcsőket a hatalmas lábaival. 48-as talp, igazán fájhatna ha seggbe rúgna vele.
- Nem kell, szeretnék sétálni egy kicsit.
- Biztos? Mindjárt esni fog?
- Igen, legfeljebb felszállok a villamosra.
- Ám legyen, légy jó, fiam!
- Ok, szia!

Avval már ment is a kocsija felé. Én meg ott álltam a gondolataimmal, bár kissé feldobottan, de egyáltalán nem éhesen. Na és most merre?

Hova menjen Vince?

a) Haza
b) Barbihoz
c) Tomihoz
d) Húzódjon be valahova, mielőtt esni kezd.

A válaszokat leírhatjátok kommentben, illetve elküldhetitek a vincelevellada@gmail.com címre is.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://avincesztori.blog.hu/api/trackback/id/tr841332230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

helianthus 2009.08.24. 11:58:46

Részemről egyértelműen a D, mint Dezsőre szavazok.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.24. 15:03:00

A) köszönöm, hogy az apjához ment
B) most menjen Barbihoz, hogy elmesélje mi volt eddig, tehát a helyes válasz B)

@helianthus: @Nelson M. (egy város keresi a gyilkost):

komolytalan népség

Impega 2009.08.25. 09:33:29

Szerintem is Barbi. Mar kijohetett melobol

helianthus 2009.08.25. 13:02:07

Én nem vagyok komolytalan.
Azért választottam a D,-t mert az a legsejtelmesebb. Behúzódik valahova, ahol ki tudja kivel találkozik, mi történik, stb.
Bocsánat, de én szeretem a rejtélyeket.
Különben is Barbi dolgozik, hozzá nem mehet. :D

helianthus 2009.08.25. 13:02:52

Nelsontól meg ezúton szeretnék elhatárolódni. ;D

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.08.25. 15:00:32

@helianthus:

te kezdted! most meg elhatárolódsz?!
most már kifejezetten követelem, hogy Dezső szerepeljen a történetben.
persze csakis a sejtelmesség kedvéért, ahogy mondtad. J

helianthus 2009.08.25. 15:55:01

Rendben én is követelem Sejtelmes Dezsőt a történetbe.
Vagy Sejtelmes Rezsőt.
Vagy Rejtelmes Rezsőt.
Több választási lehetőséget nem áll módomban nyújtani.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.08.25. 20:04:25

@helianthus:
mit szólnál a Selytelmessy Dezsőhöz?
Egy rejtelmesen lecsúszott arisztokrata család ifjú sarja...

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.25. 21:28:06

átgondoltam a dolgot.

húzódjon be valahova, mielőtt esni fog.
eközben meglátja, hogy az apja kocsijában ott ül Barbi. ettől kiborul.

és akkor elindul Tomihoz. a szakadó esőben bandukol magányosan, fejében kavarognak a gondolatok.

de

mielőtt odaér Tomihoz, történjen még valami az úton. aztán Tominál is. és csak ezután menjen Barbihoz.

EnZsolt 2009.08.26. 09:04:12

Nem is rossz, nem is rossz :)

Csak ne lőjjétek le, a poénokat :D

helianthus 2009.08.26. 09:41:50

@Nelson M. (egy város keresi a gyilkost): Ez egy kicsit olyan, mint a Szunyoghy Dániel (by Gárdonyi).
Nekem tetszik.
@az igazi mpl, argentín-polinéziából (ami fhanszia): hát nem csak átgondoltad, de kicsit túl is gondoltad már. :D

helianthus 2009.08.26. 09:43:01

@EnZsolt ~ avincesztori.blog.hu ~: rendben, akkor poénra senki nem lőhet, a poént szigorúan csak ütni vagy rúgni szabad.
ÉRTVE?!!!!
J

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.26. 09:43:16

@helianthus:

ezzel arra célzol, hogy túl sok eszmeralda-puniella sorozatot nézek a romantika csatornán???

Impega 2009.08.26. 09:55:20

@az igazi mpl, argentín-polinéziából (ami fhanszia): azta mindenit.

Es amikor odaer Tomihoz akkor vegyer eszre hirtelen hogy...

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.26. 09:58:09

@Impega - a dolgozô nõ:

....hogy nem is emlékszik, hogy jutott el oda, mert

- szakadt az eső
- fel volt dúlva
- egyfolytában Barbi járt az eszébe
stb.

és amikor már a csengőn volt a keze, megkérdezte magától: miért is jöttem ide?

drága Zsolti, biztosan azt akarod, hogy kicsináljuk a blogod? persze csak szeretetből és barátságból.

a könyvest nem tudtuk volna így szétcseszni, hanem komoly diskurzusok lettek volna.

szerintem ezt tedd félre a homáristáknak, és gondold újra a másikat. miért ne lehetne annak konkurenciája? főleg ha jobb is lesz...

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.08.26. 11:18:58

@az igazi mpl, argentín-polinéziából (ami fhanszia):

"és amikor már a csengőn volt a keze, megkérdezte magától: miért is jöttem ide?"

Ujjai a csengőgombon matattak. Hirtelen egy régi osztálytársa, Selytelmessy Dezső jutott eszébe. Hiszen Tomi, Dezső és ő valaha a legjobb barátok voltak. Most milyen távoliak mindketten. Bár itt áll Tomi ajtajában, a csengőt mégsem képes megnyomni. Elmerengett a múlton. Az utolsó találkozásuk villant fel benne, amikor Dezső és Tomi elmondták neki, mit terveznek. Ő pedig képtelen volt reagálni a megdöbbenéstől. Akkor éjjel is, mint most, csak kóborolt az éjszakában és nem értette az egészet.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.08.26. 11:25:25

@EnZsolt ~ avincesztori.blog.hu ~:

nem akarok belebeszélni, elvégre te vagy a blog gazdája, de mi lenne, ha a kommentekben tovább lehetne írni a történetet és mittudomén, mondjuk egy hét múlva kiválasztanád (vagy szavazással kiválasztódna) hogy melyik a legjobb és akkor azt lehetne folytatni?
Csak egy ötlet.

helianthus 2009.08.26. 11:52:03

@az igazi mpl, argentín-polinéziából (ami fhanszia): miért túl sokat nézel? Hát azt csak Te tudhatod én nem mert nem figyeltetlek NBH szinten, mint Ede.
Hozzám képest egyébként kizárólag többet nézhetsz.
Én láttam annó a Sandokant, meg Isaurát, meg az Onedin családot és ezzel nagyjából ki is merült.
De hát nem is én vagyok a célközönség, ez tuti.

helianthus 2009.08.26. 11:53:35

Az még jobb, hogy ebben a blogban nem kell pár percet várnom két komment között.

EnZsolt 2009.08.26. 15:34:26

@Nelson M. (egy város keresi a gyilkost): NE aggódj, ötleteket fogok lopni tőletek, de maga a sztori már a fejemben van, így azt nem hagyom :)

@az igazi mpl, argentín-polinéziából (ami fhanszia): nem hagyom, hogy az álmomat szétoffoljátok :D Szóval nyugodtan lehet szétcseszni, de csak szépen módjával.

A következő rész meg valamikor hétfő-kedd környékén várható, de lehet, hogy már holnap neki esek, mert péntek, szombat, vasárnap nem leszek.

Szóval ötleteljetek ti is nyugodtan, hátha belekerül a sztoriba. :)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.26. 15:41:10

@EnZsolt ~ avincesztori.blog.hu ~: oké

egyet ígérj meg:

ha kiadják nyomtatásban, vagy esetleg pulitzer díjas leszel, feltüntetsz minket társszerzőként és kapunk tiszteletpéldányt is.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.26. 15:41:45

@EnZsolt ~ avincesztori.blog.hu ~:

és a kommentednek nem lehet valami más színű keretet csinálni?

így feketével olyan gyászos vagy mi

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.08.26. 17:42:54

@EnZsolt ~ avincesztori.blog.hu ~:

ja, hogy nyíltan lopni fogsz. így mindjárt más. J

EnZsolt 2009.08.26. 17:47:53

@az igazi mpl, argentín-polinéziából (ami fhanszia): ez teljesen egyértelmű. Sőt még meghívlak titeket piára is :)

A fekete keretet nem tudom megoldani, esetleg valami zinformatikus tud itt segíteni?

@Nelson M. (egy város keresi a gyilkost):
én legalább bevallom, de ha plágiummal fogtok vádolni, akkor karmolok, harapok. :D

Impega 2009.08.27. 09:42:14

Oh, alig vartam hogy megtudjam mit is tett ez a Vince gyerek. Ugy latszik akkor a jovo hetig meg varnom kell.
Amugy a barbi helyett huzodjon be valahova. Onnan pedig lasson meg valamit.

Impega 2009.08.27. 09:47:11

Azt irtam inkabb huzodjon be az eso elol es onnan lasson meg valakit vagy valamit.
csak eltunt a kommentem.

Impega 2009.08.31. 14:15:51

Folytatas? Kommentelgetunk, arra meg lustak vagyunk hogy itt folytassuk a tortenetet?

cöcöcö
süti beállítások módosítása