EnZsolt 2009.09.20. 15:05

4. fejezet

Úgy gondoltam jobb lesz, ha mindent elmondok neki, mert hiába próbálnék hazudni, úgyis rájönne. Így hát nekiálltam elmesélni nekem a mai napom történetét, kezdve a pszichológusnál történteket, majd folytattam az apámmal való találkozással, és így tovább. Türelmesen végighallgatott, néha hümmögött, és megvárta, amíg befejezem.

- Nem volt egy egyszerű napod. - mondta. De azt hiszem a legjobb, amit tehetsz, az az, hogy lenyugszol. Ennél rosszabb már nem lehet, nem igaz?
- Nagyon remélem, mert ez így is sok dózis volt. - viszont magamban éreztem, hogy a mai nap tartogat még meglepetéseket.
- Most akkor nem is tudod hol van Barbi?
- Nem, de lehet, hogy jobb is. Végül is, minek koslatok utána?
- A számból vetted ki a szót, keress magadnak valaki mást. El kellett volna kérned annak a barnának a telefonszámát.
- Milyen barnának?
- Akivel a kapualjban találkoztál, tudod, aki a villamoshoz sietett.
- Ugyanmár, akkor még minden...
- Más volt. Tudom, hallottam ezt tőled egy párszor.

Nevettünk. Jóízűen. Jól esett egy kicsit boldognak lenni, és felhőtlenül örülni annak, hogy mekkora balfék is vagyok. Talán igaza van Tominak. Hagyjuk a francba Barbit nem? Élvezzem inkább az életet, ismerkedjek, aztán ki tudja lehet, hogy előbb utóbb újra felbukkan belőlem az író, és akkor nekikezdhetek megint a munkának.

- És veled mi újság? - kérdeztem Tomitól.
- Csak a szokásos, egész nap ülök a fenekemen. - hihetetlen, hogy egyáltalán nem tragédiaként éli meg a dolgot. - Foglalkozom a többiekkel. Sokat olvasok nekik, tanítom őket számolni, írni, arra, hogy ne érezzék magukat kitaszítottnak.
- Csodállak, komolyan mondom, néha azt hiszem, te vagy a dalai láma.
- Azért vallást nem tanítok nekik.
- Nem is értem, hogy miért nem jelentkezel a tanítóképzőbe.
- Ezt már megbeszéltük. Tudod, hogy szükségük van rám, nem hagyhatom itt őket. Nekem itt kell lennem velük, és mutatni a helyes utat.
- Ó bölcs tanító, akkor nekem is mutasd az ösvényt, amely a boldogsághoz vezet.

Megint nevettünk. Szeretem ezeket a találkozásokat. Emlékszem, amikor meghívta Apa karácsonykor, ahelyett, hogy meghitt csendben néztük volna a fenyőt, az egész ház remegett a nevetéstől. Apának még a könnye is kicsordult, ami tényleg nagy szó nála. Tényleg, akkor nem is egyszer, hanem kétszer láttam sírni.

- Hallgass rám ifjú, és idd a szavaimat. - próbált komoly arckifejezést magára erőltetni, de nem ment. - Menj, és találj magadnak egy rendes lányt. Aztán írj még egy sikerkönyvet. Szedd meg magad belőle. Aztán amikor rengeteg pénzed lesz, gondolj a bölcs tanítódra.
- Igenis, mester. Viszont azt hiszem mennem kell. Későre jár, és gondolom te is még találkozni akarsz a lurkókkal, mielőtt lefekszenek aludni.
- Jól van, jól van. Aztán, ha van valami, szólj. Tudod, hogy én itt leszek.
- Tudom, és örülök, hogy ilyen barátom van.
- Ne hízelegj, mert menten elpirulok. Vagy már nem is a csajokra buksz?
- Igazából ezért jöttem. Tomi hozzám jössz feleségül?
- Már vártam, hogy megkérdezd, de sajnos nem lehetek, remélem nem baj.

Lassan tényleg mennem kell, mert ha így folytatom görcsbe rándul az arcom a sok vigyortól. El is köszöntem Tomitól és kibaktattam a buszmegállóba. Azt hiszem rám fér egy jó pohár bor. És ekkor csak eszembe jutott. Felhívom Dezsőt, úgyis azt mondta, hogy dumálhatnánk valamikor. Nem kellett sokat várnom, hogy felvegye a telefont, így hamar meg is beszéltünk egy találkozót, egy jó kis szórakozóhelyre. Persze ő nem fog egy óránál többet maradni, mert sok a dolga holnap is, de így legalább esélyem nyílik arra, hogy ismerkedjek.

Ahogy ültem a buszon, azon gondolkoztam, hogy milyen szöveggel próbálkozzak a nekem szimpatikus hölgyeknek. A táncolunk? már csak azért sem jöhet szóba, mert finoman szólva is botlábam van. Körülbelül egy hétig jártam társastánc tanfolyamra, aztán kiment a bokám. Végül is mire megérkeztem a szórakozóhely elé, ami előtt már várt Dezső, arra jutottam, hogy a legegyszerűbb meghívni egy italra, majd baromi lazán és fiatalosan bókolni. Legalábbis elméletben ez nagyon jól hangzik.

Reménykedtem, hogy nem a pultnál kell álldogálnunk, hiszen a pultoslány előtt nem igazán lehet, olyan jól beszélgetni, és az sem jó, ha az embert megzavarják a 2 sört kérek, illetve a 5000-ből adj vissza baby mondatokkal. Szerencsére találtunk egy szabad asztalt, amit még nem öntöttek le, így helyet foglaltunk, pár perccel később pedig, már ihattam is a hőn óhajtott boromat.
 

- Milyen volt a meló? - kérdeztem Dezsőt, akinek látszólag tetszett a hely, és feszülten figyelte a dekoltázsokat.
- Ó, hát a szokásos. Rengeteg mennyiség, és minden legyen kész holnapra. De inkább te mesélj, mi volt Barbival.
- Ááá, semmi különös. Szakítottunk. Úgyhogy ma már a tettek mezejére is lépek.
- Helyes, helyes, de ha van nővére a következő hölgynek, akkor gondolj a nagybátyádra.

És beszélgettünk a szokásos férfias témákról. Úgy mint csajok, kocsik, sport és gusztustalan, de annál viccesebb történetek. Aztán elérkezett a pillanat, amikor neki mennie kellett, és így én tényleg átadhattam magam az éjszakának. Kimentem a mosdóba, elintéztem, amit kellett. Megigazítottam a hajam a tükörben, bevettem egy rágót, aztán elindultam a tánctér szélén elhelyezkedő lányok irányába. Ezt ketten észre is vették, így úgy gondolták jobb, ha táncolni mennek. Viszont a harmadik ott maradt. Helyes, úgy látszik ő sem tud, vagy nem szeret táncolni, már egy plusz pont.
 

- Szia!
- Szia!
- Hogy hívnak?
- Hajni.
- Én Vince vagyok. - próbáltam túlharsogni az éppen aktuális slágert, aminek hatására pár lány felvisított. - Nem akarsz valamit inni?
- Nem.
- Oké, én azért hozok magamnak valamit.

És avval a lendülettel sarkon fordultam, és elindultam a pult felé. De nem kellett volna. A pult előtt ott állt Barbi.

 

Mit csináljon Vince?

a) menjen oda és vonja kérdőre
b) menjen oda és szakítson vele ott
c) menjen inkább haza
d) menjen egy másik szórakozóhelyre

 

vincelevellada@gmail.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://avincesztori.blog.hu/api/trackback/id/tr591394676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rózsarózsa (törölt) 2009.09.20. 16:03:28

Nekem egyik variáció se tetszik.

Köszönjön neki,mondjon neki néhány általánosságot!

Rendeljen egy italt,és menjen vissza Hajnihoz!

helianthus 2009.09.21. 10:44:30

Nekem az A(ladár) tetszik. Egy igazi férfi nem sompolyog haza vagy el, nem áll neki nyílt színen szakítani sem, de az a minimum, hogy odamegy és megkérdezi mi a H(=helyzet)?

MPL firstlady 2009.09.21. 14:01:42

B) "szajítson"

de ezt előzze még meg vagy ötven fejezet:)))

EnZsolt 2009.09.21. 16:28:05

@ÉN vagyok a világ közepe (MPL): javítottam a hibát :)

Az, hogy lesz-e még 50 fejezet a szakításhoz, csak rajtatok múlik :D

Impega 2009.09.23. 18:40:43

A-

Magyarazkodjon csak a Barbi, aztan legyen B, majd D

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.09.25. 18:26:51

A-B-D-C
ebben a sorrendben.

+ D, mint Dezsőnek derüljön már ki a vezetékneve! Megöl a kíváncsiság...

MPL firstlady 2009.10.27. 20:12:02

te Zsóti, hun-e van-e a folytatás??????

meddig várjunk még?????

Impega 2010.02.02. 20:17:31

namilesz? holafolytatas?
süti beállítások módosítása